środa, 1 października 2014

Okup krwi w tłumaczeniu...?!


"Okup krwi" zaliczył swoją premierę i właśnie zaczyna docierać do pierwszych osób. Ci, którzy zamówili przez Internet cieszą się, inni mogą poczekać aż się pojawi w ich ulubionych księgarniach (albo wręcz dopytywać się księgarza gdzie chowa fantastykę, a "Okup" w szczególności i kiedy będzie).

Tymczasem, ponieważ książka jest nowa, zanim (jeśli w ogóle) ktoś spróbuje ją przetłumaczyć na obcy język, sam postanowiłem spróbować swoich sił w tym niewdzięcznym zadaniu.

Tak się składa, że znam parę języków. Programowania. A że ostatnio używam Javy, więc podejście do pierwszego przekładu spróbuję zrobić w Javie ;)

!Uwaga!
poniższa wersja "Okupu krwi" przeznaczona jest tylko dla ludzi o stalowych nerwach, odpornych na goły kod źródłowy.


Poniżej znajdziecie pierwsze przymiarki, do początkowego fragmentu powieści. W wersji, powiedzmy... 0.1.

To ostatnia chwila, żeby się wycofać i poszukać książki w normalnym egzemplarzu.
Jeśli jednak czujesz się na siłach, lub jest programistą albo komputerowym zwyrodnialcem (jak ja) zapraszam do czytania dalej ;-)

package books.okupkrwi;

import books.okupkrwi.persons.Osoba;
import books.okupkrwi.persons.Zdolnosci;
import books.okupkrwi.persons.PoziomZla;
import books.okupkrwi.persons.Dialogues;
import books.okupkrwi.persons.Stroje;
import books.okupkrwi.persons.Ekwipunek;


public class OkupKrwi {

  private Osoba herbert = new Osoba();
  private Osoba schrodinger = new Osoba();
  private Osoba zezel = new Osoba();
  
  private DomHerberta dom = new DomHerberta();
  private Warsztat warsztat;
  /* TO DO 
    introduce more persons
  */
  
  private void skonfigurujDramatisPersonae() {
    herbert.addZdolnosci(Zdolnosci.KRAWIEC | Zdolnosci.MAGIA);
    schrodinger.addZdolnosci(Zdolnosci.MAGIA);
    schrodinger.setPoziomZla(PoziomZla.MAXIMUM);
    zezel.addZdolnosci(Zdolnosci.OKULTYZM | Zdolnosci.KOMPUTER);
  }
  
  public OkupKrwi(String name){
    skonfigurujDramatisPersonae();
  }
  
  public void start() {
    Dialogues.reset();
    warsztat = dom.getWarsztat();
    Dzwonki dzwonki = warsztat.getDrzwi().getDzwonki();
    
    schrodinger.ubierz(Stroje.GARNITUR, Stroje.MELONIK);
    schrodinger.getReka().put(Ekwipunek.LASECZKA);
    schrodinger.getLeweOko().put(Ekwipunek.MONOKL);
    
    //akcja
    
    warsztat.put(herbert);
    herbert.szyje();
    
    dzwonki.dzwonic();
    
    schrodinger.wchodzi();
    herbert.obejrzyj(shrodinger);
    herbert.mowi( Dialogues.getFirst() );
    
    schrodinger.chrząkaj();
    schrodinger.mowi( Dialogues.getNext() );
    herbert.mowi( Dialogues.getNext() );
    /*
      TO DO: 
      - rozmowa
      - retrospekcje
      - zadanie
      ...
    */
    
    schrodinger.wychodzi();
    
    dzwonki.dzwonic();
    
    // koniec fragmentu
  }
  
  public static void main(String []args){
    OkupKrwi okupKrwi = new OkupKrwi();
    okupKrwi.start();
  }
}

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz