"Okup krwi" zaliczył swoją premierę i właśnie zaczyna docierać do pierwszych osób. Ci, którzy zamówili przez Internet cieszą się, inni mogą poczekać aż się pojawi w ich ulubionych księgarniach (albo wręcz dopytywać się księgarza gdzie chowa fantastykę, a "Okup" w szczególności i kiedy będzie).
Tymczasem, ponieważ książka jest nowa, zanim (jeśli w ogóle) ktoś spróbuje ją przetłumaczyć na obcy język, sam postanowiłem spróbować swoich sił w tym niewdzięcznym zadaniu.
Tak się składa, że znam parę języków. Programowania. A że ostatnio używam Javy, więc podejście do pierwszego przekładu spróbuję zrobić w Javie ;)
!Uwaga!
poniższa wersja "Okupu krwi" przeznaczona jest tylko dla ludzi o stalowych nerwach, odpornych na goły kod źródłowy.
Poniżej znajdziecie pierwsze przymiarki, do początkowego fragmentu powieści. W wersji, powiedzmy... 0.1.
To ostatnia chwila, żeby się wycofać i poszukać książki w normalnym egzemplarzu.
Jeśli jednak czujesz się na siłach, lub jest programistą albo komputerowym zwyrodnialcem (jak ja) zapraszam do czytania dalej ;-)
package books.okupkrwi;
import books.okupkrwi.persons.Osoba;
import books.okupkrwi.persons.Zdolnosci;
import books.okupkrwi.persons.PoziomZla;
import books.okupkrwi.persons.Dialogues;
import books.okupkrwi.persons.Stroje;
import books.okupkrwi.persons.Ekwipunek;
private Osoba herbert = new Osoba();
private Osoba schrodinger = new Osoba();
private Osoba zezel = new Osoba();
private DomHerberta dom = new DomHerberta();
private Warsztat warsztat;
/* TO DO
introduce more persons
*/
private void skonfigurujDramatisPersonae() {
herbert.addZdolnosci(Zdolnosci.KRAWIEC | Zdolnosci.MAGIA);
schrodinger.addZdolnosci(Zdolnosci.MAGIA);
schrodinger.setPoziomZla(PoziomZla.MAXIMUM);
zezel.addZdolnosci(Zdolnosci.OKULTYZM | Zdolnosci.KOMPUTER);
}
public OkupKrwi(String name){
skonfigurujDramatisPersonae();
}
public void start() {
Dialogues.reset();
warsztat = dom.getWarsztat();
Dzwonki dzwonki = warsztat.getDrzwi().getDzwonki();
schrodinger.ubierz(Stroje.GARNITUR, Stroje.MELONIK);
schrodinger.getReka().put(Ekwipunek.LASECZKA);
schrodinger.getLeweOko().put(Ekwipunek.MONOKL);
//akcja
warsztat.put(herbert);
herbert.szyje();
dzwonki.dzwonic();
schrodinger.wchodzi();
herbert.obejrzyj(shrodinger);
herbert.mowi( Dialogues.getFirst() );
schrodinger.chrząkaj();
schrodinger.mowi( Dialogues.getNext() );
herbert.mowi( Dialogues.getNext() );
/*
TO DO:
- rozmowa
- retrospekcje
- zadanie
...
*/
schrodinger.wychodzi();
dzwonki.dzwonic();
// koniec fragmentu
}
public static void main(String []args){
OkupKrwi okupKrwi = new OkupKrwi();
okupKrwi.start();
}
}
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz